Veckan i några rader

Efter en skön vecka i Stockholm så anlände jag efter några om och men till Rossön tjugo i fem igår.

Måndagen ja, det var en sån där dag.. Jag lämnade ett kaos (på alltför många vis) och kommer att komma tillbaka till kaos. Men så är det.
Kom fram till Stockholm tjugo i nio efter ett antal timmars bussresa med Sveriges skönaste chaufför. Träffade även Sara på bussen, har inte sett hon på över ett år, så det var lite oväntat.

På tisdan tog jag det bara lugnt. Nightwish på kvällen. Det var jättebra, såg dock inte så mycket, är ju inte längst i Sverige. Men det var bra. Fast jag hade hellre sett Tarja såklart, men den nya va helt okej. Wishmaster och Dead to the world var inte samma sak utan Tarja.
Förbandet var bra med, dom få låtar jag hörde. Det var ju precis när vi kom in och började lyssna som dom börja spela den låten, av alla låtar, men så är det, precis som med allt annat.
MoDo vann mot Mora, underbart.

På onsdan var jag ut på stan och nu äger jag lite mer kläder. Men jag är ingen springa-i-affärs-typ, så jag var inte där så länge. Känns ju som om det är mest samma butiker med.
När jag satt på tunnelbanan hoppade Anders Wedin på, så snygg. Tyvärr stog det en tant ivägen så jag kunde inte njuta så mycket av han. Men hörde hans vackra stämma ett bra tag. Underbar mänska.

På torsdan följde jag med Jonas på jobbet, roligt och se vad han håll på med. Var där ett par timmar, sen gick jag på ett köpcentrum som fanns i närheten. Var inte där alltför länge, drog in till stan en snabbis innan jag for tillbaka till lägenheten.
Såg Gudrun Schyman och han som spelade Carl Gripenhjielm. Tss.
Senare på kvällen gick vi hem till Vivi och Pajen, kul att se hur deras lägenhet ser ut, hade aldrig vart där. Åt årets första lussebulle med, nybakad och allt.
Och har jag inte blivit snäll av alla pepparkaker jag tryckte i mig, så kom jag aldrig och bli det.
MoDo vann mot Färjestad, helt underbart, och jag somnade för första gången på månader utan att lyssna på nått.

Fredagmorron skulle jag åka till Rossön 07:14. Var inte alltför många minuter ifrån att missa tåget, men det gick bra ändå.
Trodde att jag hamnat i en vagn med en skolklass som skulle ut och resa, men insåg att folket var förgammalt och trodde att det var ett behandlingshem på rymmen.
Vet inte riktigt vad det var för folk, men det kan hända att det va nån företagsresa. Härligt med spritdoft sådär direkt på morron, det måste jag säga. Och underbart med fulla mänsker som ha ett jäkla liv för sig. Mystiskt folk. Allihop faktiskt.


Fyra dar som jag inte tänkt så mycket, mest då jag kommit på mig själv att inte tänka som jag tänkt på det. Och två riktiga nergångar var måndakvällen och tisdagkvällen.
Måndan var som om allt var självklart.
Tisdan den där jävla låten.



Skönt att vara tillbaka här ett tag, långt ifrån. Alla julklappar är fixade med, utan nån större ångest och förhoppningsvis bara bra iår.

Och kanske den 14:e februari nästa år kan bli en bra dag för första gången på åratal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0