Nystart

En cirkel är sluten. Jag ser det som en saga (bland dom absolut värsta) som inte kommer längre. Varför inte avsluta det hela som det en gång för lite mer än ett år sen tog form. Jag borde väl förstått det själv för ett par vecker sen, när jag insåg att jag stog och trampade på samma punkt fortfarande. Fast det var nu, på årsdan om jag ska skämta till det, som jag riktigt förstog det.
Ser det som att börja om från noll igen, det är en utjämning.
Efter att jag gick tillbaka för att kolla upp min what goes around comes around (låter lite bättre än som man bäddar får man ligga) så insåg jag vad den egentligen var. Så adjö till det sämsta jag lyckats få ner i ord och verkligen adjö till en av anledningarna som fick mig att börja skriva den där bloggen.

Har haft en vecka nu där jag riktigt haft tid att fundera över saker och ting. Även om jag ännu inte vet om det blir Sundsvall eller Göteborg, vem vet kanske det blir nått helt annat ställe.
Imorrn ska jag ringa och förhoppningsvis få rätt nummer så jag får tag i mänskan, sen kanske jag vet mer säkert. Sundsvall ligger många pluspoäng före Göteborg, men det är småsaker som jag på senare tid blivit medveten om som försvårar valet.
En stor nackdel med Göteborg är väl att det kanske kommer att dröja ännu ett år innan jag kan börja plugga där, med tanke på att jag måste ha läst 30 hp-poäng. Vad jag ska ha läst vet jag inte, det är det jag hoppas att jag kan få hjälp med att kolla upp.
Hade utbildningen legat i Örnsköldsvik hade jag inte tvekat för en sekund.

Börjar få vinterkänsla nu, kanske speciellt efter igår. Gick till hemköp och såg ut som en snögubbe, snöade riktigt mycket plus att det blåste rejält med. Höll på att bli påkörd på hemvägen, berodde dock inte på snön, det var mitt eget fel. Tror det kallas hjärnsläpp.
Finns ingen snö nu, är mest bara is. Har ännu inte lyckats ramla och slå ihjäl mig, trots en riskfylld promenad idag.

Härligt att sitta och titta på skidåkningen med, älskar svisch-ljudet. Roligt att Södergren lyckades med en bra säsongsöppning, hoppas det håller i sig. Han gjorde riktigt bra ifrån sig på stafetten idag med. Synd på att första sträckan gick totalt åt helvete.
Och värre blev det när dom pratade med Larsson och han drar till med : Min värsta sträcka ÄVÄR.
Då slutade jag tycka synd om han. Finns absolut inget värre än när mänsker seriöst slänger in ett engelskt ord sådär.
Men det bästa med dagens skidåkning var ju Jonas Karlssons supergliring mot Niklas Jonsson. Tystnaden talade väl för sig själv och att sopan Karlsson drar till med nått helt ointressant bara för att bryta den. Riktig humor. Visar att han verkligen tycker att han är så grymt bra på allt han gör. Usch nej.

Tittade på slalomen förut, tråkigt när det går så dåligt. Men jag blir fascinerad av Stig Strand, det kan inte finnas nån som säger ordet litegranna mer än han. Och det kan knappast finnas nån som lyckas trycka in ordet på alla möjliga sätt.
"Hon går litegranna för mycket.."



Efter mitt samtal med Sofia i fredags, som hon förhoppningsvis inte kommer ihåg, så mår jag bättre. Du kan va lugn Sofia, du sa inget dumt det var det jag sa. Vissa saker måste jag säga högt för att inse, då inte bara för mig själv utan för en smart mänska. Även fast jag aldrig nånsin hade tänkt att berätta just det jag berättade.
Sen vet jag inte riktigt om hon platsade i kategorin smarta mänsker med tanke på att hon yrade omkring i Örebro fylleskallen, plus att hon hade sina egna problem att må dåligt över.
Det är konstigt ändå att veta hur det ligger till men ändå behöva nån annans åsikt om det hela. Hade det vart omvända roller och nån hade sagt det till mig, skulle jag sagt samma sak.
Men nästa helg, då jäklar Sofia! Då kan vi må dåligt tillsammans plus att vi kan fira att jag ska lämna detta ställe.

Klockan börjar bli mycket, är ledig imorrn men ska ju förhoppningsvis få tag på mänskan som jag glömt namnet på som ska hjälpa mig, så det är lika bra att försöka somna tidigt. Om jag inte ska försöka att se klart på filmen jag börja se för ett par kvällar sen.
Det visar sig. Ska iallafall förflytta mina fötter med mina underbara gröna puma-fotbollsstrumper till toaletten och borsta tänderna.

http://uk.youtube.com/watch?v=6RAVCkMVRWo
http://uk.youtube.com/watch?v=MhkBGFS_5Zw&feature=related


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0