Revansch

Det blev så att jag såg klart filmen igår, Hairspray, ingen höjdare direkt. Gick och lade mig alldeles för sent så jag tog mig inte upp alls idag, drömde väldigt konstigt med. En sån där dröm som jag helst vill drömma klart och helt plötsligt så är klockan mycket och inget slut blir det ändå.
När jag väl klev upp var det nästan lunchstängt på komvux, så jag tänkte att jag skulle ringa efter istället.
Men så är jag den jag är, så.. Sak samma, jag ringde i alla fall tillslut. Den här gången svarade en mänska som talade tydligt. Hon var inte som den i fredags som nästan la på innan jag hunnit säga vad jag ville. Plus att hon idag gav mig rätt nummer och talade tydligt.
Tyvärr så var han borta idag och kommer inte tillbaka förrns efter halv tolv imorrn, så det blir till att ringa då.

Var in på hemsidan för journalist i Göteborg, tydligen är det 60 högskolepoäng inte 30. Blev lite gladare när jag såg ordet eller ett godkänt högskoleprov. På en annan sida stog det dock och ett godkänt högskoleprov. Jag hoppas på att det är eller som vinner, men chansen är väl minimal.
Fick bara ont i magen av att läsa så jag bestämde mig för att ta en promenad ner till Ica. Mådde dåligt vägen dit och vägen hem, det berodde nog mer på att jag ätit än nått annat.. (Får det smaka med en macka?)
Men hemvägen var värre, som så många gånger förut fantiserade jag om att köra in en kniv i magen och skära ut det som gör ont.
Väl hemma så kollade jag postfacket, hade fått ett brev från komvux. Jippie tänkte jag inte alls.

Fick lite smått panik så jag tog en dusch för att lugna ner mig. Funderade en kort sekund på att hänga mig med duschslangen.

Hur som haver så hoppas jag att jag får tag på han imorrn och att han kan hjälpa mig. Det här känns inget vidare just nu om jag ska va riktigt ärlig. En dålig känsla i hela kroppen.. Nej, positivt tänkande var det. Positivt.



Revansch för MoDo ikväll. Underbart.
Jag hoppas att samma mänska som skrev om Timrå - MoDo-matchen förra veckan i TÅ skriver om denna match imorrn. Om nu tidningen het det nuförtiden?
I alla fall tyckte jag att det var roligt att läsa när det lyste igenom så att han var MoDoit. Det är ju inte bra att skriva så och jag vet att det inte riktigt stämde överens med verkligheten, men lite kul är det ändå. Roligast att han till och med klagade på speakern.
Håller tummarna på att detta blir en nystart och att skadorna håller sig borta nu. Speciellt att det inte är någon större fara med Hedman.

Den här tiden nästa vecka kanske jag är i Stockholm, känns bra. Far antagligen hem till Rossön på torsdan, det ska bli så skönt. Hem till snön och bort från all ångest som byggts upp senaste tiden. Behöver komma bort ifrån allt och komma fram till vad jag egentligen vill, just nu kan jag inte svara på den frågan. Med tanke på att jag höll på att sätta hjärtat i halsgropen förut på Ica så kan jag verkligen börja fundera..


Laakso - Norrkoeping
Vet inte varför, men den får mig att le.
Dom små detaljerna, så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0