Drömvisioner

image31

Vad betyder det egentligen?



Bästa sättet att kurera björn-paranoia? Sitt ohälsosamt länge framför youtube och titta på björnfilmer.

Blir intressant att se filmen. Jag beundrar verkligen folk som lever och kämpar för sin sak, även om jag själv har svårt att inse att någon verkligen kan tro sig kunna leva i frid med björnar. Kanske lurade han sig själv, det slutade ju inte helt oväntat med att han dödades och blev uppäten av en, men ändå. Tänk att vara så övertygad om sin sak. Kämpa för sin sak ända in i döden.

Fast jag måste ju erkänna att jag inte var särskilt positivt inställd till björnar när jag vaknade imorse och kommer säkerligen aldrig bli det.

Men jag är fascinerad av honom, får som sagt vänta tills jag sett filmen.

"he pooped on my clothes and thats it. hes my friend."




Nu vet jag faktiskt vad jag vill, vad jag måste göra. Det finns inget annat. Avgörande.

Går det verkligen att vara så omedveten om världen? Inskränkta människor. Det finns sånt som betyder nått, som verkligen gör skillnad. Hur är det möjligt att inte tänka en tanke som inte har med en själv att göra, att bara ta sig igenom livet utan några vettiga tankar.

Har ändå tappat tron på mänskligheten. Det skrämmer mig mer än jag trodde var möjligt.

Gör skillnad. Var skillnad.

Tiden får utvisa, men sorgligare går det nog inte att bli. Usch. Skrämmande.


Nä, nu blir det sömn, imorrn blir hård. Måste skingra tankarna och finns det bättre sätt än att rensa och kasta? Det blir nog bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0