Uttryckelsedagen

Hur livet leker? Just nu står det på tomgång. Även om det återigen även sprungit ikapp och förbi mig. Hatar känslan av att inte hinna med, att bara vakna och inse.


Maybe that it would do me good
If I believed there were a God
Out in the starry firmament
As it is that’s just a lie
And I'm here eating up the boredom
On an island of cement
Give me your ecstasy I'll feel it
Open window and I'll steal it
Baby like it’s heaven sent

Har hunnit med att fylla tjugo och slutat jobbat. Igår och idag har varit fyllda av visdom och ord att ta med mig ut här i livet. Kommer verkligen sakna vissa, det är en sak som är säker. Den här sommaren har gett mig så mycket mer än jag trodde. Tillochmed så att jag känner hur jag ändrats själv. Men mest förvånad är jag över hur omtyckt jag tydligen blivit. Det kändes att det var min födelsedag igår och mina sista dar. Jobbigt att se tårar i ögonen på några samtidigt som det är väldigt smickrande. Ingen tycker att min flytt upp till Piteå är en särskilt smart idé när jag faktiskt kan stanna kvar här. Ja, dom är alltför goa.


Torsdagen spenderades på Ullared tillsammans med Lisa. Mina ord skulle inte kunna göra den dagen rättvis, men jäklar i mig vad kul det var. Väldigt imponerad är jag på oss som inte ens tappade bort varandra även fast vi sprang iväg lite som vi ville.
Enda gången jag behövde ringa hon var när jag skulle köpa cigaretter till hon och dom inte fanns. Men då funkade det inte att ringa, som tur var så sprang jag på hon i trappen. Ja, det är ett äventyr att handla rätt cigaretter åt nån som tappat sin legitimation.
Du skulle bara ha en va? sagt av mänskan bakom disken. Nä, men det var väl en limpa? Tss.

Har inga koder så jag tar mig in på min internetbank så jag vet inte hur mycket pengar jag har kvar, vill nog inte veta det heller. Det blev tre vändor.

Äger även ett par nya pjuma-pix. Förvånande att jag köpte dom. Inte alls såna jag tycker är fina, men.. det finns inga skönare skor, så efter att tagit på dom gick det inte att stå emot. Härligt.


Resten av veckan ska ägnas åt ihoppackning av lägenheten. Insåg igår vilken jäkla stress det kommer bli med tanke på att jag börjar den tjugonde. Allt går på ett eller annat sätt.



Måste ju lägga till att min klocka sitter underbart. En av mina favoriter sa att det var bra gjort av mig att köpa den, när jag berättade om hur mycket pengar jag lagt ner på den.. Trots allt är jag ju värd den. Haha.


Some days i'm bursting at the seams
With all my half remembered dreams
And then it shoots me down again
I feel the dampness as it creeps
I hear you coughing in your sleep
Beneath a broken window pane
Tomorrow girl I'll buy you chips
A lollipop to stain your lips
And it’ll all be right as rain













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0