Adjö

Igår när jag låg och filosoferade för mig själv i väntan på att sömnen skulle infinna sig insåg jag att jag glömt ett namn. Känslan går inte att beskriva, befriande på något sätt. Även om sanningen är att jag glömt två namn. Vad det gör för mig är en helt annan sak, precis som med så mycket annat så orkar jag inte bry mig just nu. Det var skönt att upptäcka.

När jag kom hem idag möttes jag av beskedet att min present blev ivägskickad idag. Kanske att den hinner komma tills på fredag? Only time can tell. (Höhö.)


Här drar det fram ett oväder. Tydligen ska det bli storm imorrn, mindre kul med tanke på att jag ska jobba. Höll på att bli allvarligt skadad med ett paraply idag. Borde ha lärt mig vid det här laget att det är livsfarligt att använda paraply i denna stan.

Bortsett från att jag blev rätt blöt idag så har det vart en helt okej dag på jobbet. Går mest omkring och skrattar, vissa mänskor är verkligen stjärnor. Ibland går det inte att låta bli att skratta åt dom förolämpningar (?) som faktiskt förekommer från andra.
Däremot förstog jag inte varför det sved på hela högerhanden när jag tvätta händerna med desinfektionsmedel (min sönderskurna vänstertumme har sin förklaring). Det tog mig några tvättar innan jag insåg att det kunde bero på den lilla lek jag hade med en katt. Jag upptäckte små, små rivsår på handryggen, trodde först att jag lyckats skära mig på papper. Höll även på att skrämmas ihjäl när jag såg mig själv i en spegel, trodde att den jag var hemma hos hade smugit sig på mig.


Tog på mig mer jobb nästa vecka, så söndag blir inte sista.. Vet inte hur smart det är då jag borde packa och sånt. Egentligen borde jag städa, för det ser inte alls så bra ut här inne just nu. Men orkar inte lyfta ett finger, höll faktiskt på att städa i lördags men då Lisa fråga mig varför så försvann lusten. Det lilla som blev städat och undanplockat ligger dubbelt upp och dammar.


Om jag kanske ska ta och försätta ignorera min stökiga lägenhet och se ett vänneravsnitt, har jag tur lyckas jag hålla ögona öppna hela tiden.



Ahh, denna underbara musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0