Inuti


Novemberkväll var det väl
när första snön föll?
Det blev så halt
jag borde valt
en stor väg som höll

Sitter och lyssnar på Emils fantastiska texter. Hans nya skiva kom som en skänk från ovan. Albumversionen av "Så får du.." har nått alldeles extra. Nått instrument som inte kom fram i live-versionen.
Hörde albumversionen för första gången för en vecka sen om några timmar, när jag vaknade i frossa. Sen kom en kavalkad av mina absoluta Emil-favoriter. Då mådde jag inte så dåligt mer.


Någonstans i hemlighet så brinner ett hopp. Tänk om det vore som så att det inte bara är så. Men även om det bara är nått som finns i mig, så är det en fin tanke.

Och fina tankar är något som behövs i dessa tider. I en tyst önskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0