Zoo-skada

Det är dumt att inte lyssna på sig själv, eller så kanske det bara är det att jag är riktigt korkad.

Iallafall var det som så att jag idag har varit duktig och städat. Tack vare detta så flyttade jag min zoo-stol som svämmat över av kläder till garderobsdörren så att jag kunde se på vänner när jag hängde in dom.. Lathet, jag vet.
När den väl var tömd så skulle jag flytta tillbaka den, visste inte riktigt hur jag skulle lyfta den, ville ju inte att den skulle vikas igen. Men tänkte att det gör nog inte så ont.

HA!

Det kan jag ju lova att det smärtade riktigt mycket. Båda händerna fastnade och jag kom inte lös, satt fast i en evighet. Försökte slita loss högerhanden, den satt bara fast med ringfingret, men det var omöjligt. Vänsterhanden kändes riktigt mosad, den var utom all räddning. (Jag förstår folk som skär loss sig för att komma loss, paniken av att sitta fast är inte att leka med.)
Tillslut lyckades jag vika upp stolen med foten, sicken lättnad. Tills jag fick syn på vänstra ringfingret. Hade ingen aning om att ett finger kunde bli så platt.
Ett finger går att böja på två ställen och det övre böjbara stället fanns inte, det var platt. Platt, platt, platt. Jag tror tillochmed att det var plattare än ett nyfött barns finger.

Jag blev fascinerad av mänskokroppen. Några timmar senare var det dock normalt igen, var rädd ett tag att det var illa ställt. Nu är det bara lite rött (hålet som blev är borta, wii) och känseln är inte som den ska. Är lite småöm i lillfingret och långfingret med. Klämskadad.
Har efter händelsen haft ont i vänsterarmen halvkonstant, hur det nu är möjligt, en typisk grej när det kommer till mig. Ryggen högg till rejält också mitt upp i allt.
En olycka kommer sällan ensam som det så fint heter.

Vilket tyvärr stämmer då jag senare (fast kanske var det tidigare) förstörde min kent-skiva. Kan inte påstå att det fanns mycket glädje inom mig.
Är ett stort klantarsle.


Men ändå, så platt? Är det verkligen möjligt? Fascinerande folket, fascinerande. Men så är mina händer inte att leka med heller, saknar styrsel överhuvudtaget. Och tack för det, inga allvarliga skador hit tack.


Humor på riktigt hög nivå:


Frida: ,antonia är på skolan och prayar
sandra: jag vet, jag hoppas att du kör riktigt med hon så hon får det tufft
Frida: hon har det redan slitit
sandra: va bra, hahahaaa
sandra: vad får hon göra?
Frida: hon suckade när hon skulle hjälpa mej med digital-klocka
sandra: nähä?
sandra: fy va elakt
Frida: ja det må jag säga
sandra: då ska du säga till hon att hon minsann inte är så duktig
Frida: neej gör det idag har hon fått lite avslapnig hon följde med och badade med små-barna
sandra: haha, vad är du? ett storbarn?
Frida: ja dte är jag, jag råckade säga angneta till hennne för vår musiklärare heter så
Frida: kul va? hahah
sandra: haha
sandra: vad sa hon då?
Frida: hon sa att jag hete fritsof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0