Datumstämpel

All den underbara snön, finns det nått som slår riktig ordentlig tösnö, har smält och leder nu mest till blöta fötter. Igår när jag flängde omkring överallt i denna stad så blev jag blöt.. Gick tillochmed hem en sväng bara för att byta till ett par torra. Synd då bara att jag valde fel skor, alldeles för stora, så nu har jag skavsår. Typiskt.
Men det kunde vart värre.


Nu går jag komvux.. Det trodde jag aldrig. Tänk så det kan bli i denna värld. Blev ju helt plötsligt rättskunskap för mig, istället för psykologi också. I början var jag skeptisk, men vid närmare eftertanke så kan nog det va bra att ha i bakhuvudet.
Det som kändes mest jobbigt var matten.. Hugaligen. Sprang in i Johanna när jag var påväg hem efter rättskunskapen och tyckte lite synd om mig själv. Tro inte att jag sett hon sen vi va på Magnus Betnér, skärpning! Nån timme senare fick jag ett trevligt samtal.
Vet du vad jag har gjort?!
Nää..
Jag har anmält mig till matte c-kursen!
Tack Johanna, du gjorde min dag! Synd bara att läraren skrämmer mig för mycket för att vi ska uppleva matten i trean i repris. Haha.


Igår tog jag en lunchdejt med delar av grupp sex (som numera tydligen heter grupp 21) och det var kul att se dom igen. Kommer sakna den där mongo-gruppen, det är en sak som är säker. Får hoppas att dom inte glömmer bort mig så jag kan få äta lunch med dom ibland, tss.
Bortsett från att jag kommer att sakna gruppen så känns det riktigt skönt att inte behöva gå dit och sitta på föreläsningar som jag inte är intresserad av.


Det verkar som om att allt jag tar i verkligen går sönder. Min telefon har levt på gränsen till att åka i väggen idag. Nästan helt omöjligt att ringa till och från den, vilket ledde till att jag nästan smått skällde ut en stackars mänska som ringde mig.
Först trodde jag att det var en mänska som jag inte tål överhuvudtaget, sen när jag hörde orden ville du köpa dom? fick jag för mig att det var en helt, helt (!) annan mänska. Då hade jag nog dött.
Hur som haver så fick jag tag på ett par böcker för 400 istället för 600. Tummen upp.



Nää, nu ska jag fortsätta lösa korsord. Jag är ju nästan duktig! Plus att jag är stolt över att jag börjat året med en massa saker som jag sagt att jag ska göra.



Elin, jag tycker att det är roligt... Eller, iallafall.. småkul. Men jag kan lova dig att jag i den stunden inte tyckte det.

Baj dä wääj, det finns ingen som lyssnar på mig när jag talar ändå så det är lugnt. Tss.
Inte för att jag klandrar nån, det är knappt så att jag lyssnar på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0