Drömvärld

Igår var en rätt konstig dag för mig. Drömde väldigt, väldigt konstigt, sådär så att det är som om det inte varit nån sömn alls. Började tidigt också, rättkunskapen.. Men det gick bra med, men var så otroligt slut i huvudet och väldigt lättirriterad.
Kom hem runt tio och däckade av i soffan och sov till halv ett, sen var det dags för matte. Det är så roligt just nu, med ekvationer. Den absolut roligaste matten!

På kvällen kom Sofia och hämtade upp mig, så for vi iväg till Gärdhem och lämna av hennes föräldrar. Sen bar det av för att hämta min vännerdvd! Äntligen kan jag fortsätta mitt maraton.
Resten av kvällen och en bit in på natten var det bara en massa skitsnack. Allt mellan himmel och jord, även mycket tittande i skolkatalogerna.

Gissa vem som blev glad när hon insåg att hon började halv ett idag, skönt. Fast det tog mig ett bra tag att somna.. Mådde dåligt över en massa saker.. Ibland blir det bara förmycket, men jag lyckades somna tillslut iallafall.

Idag har jag vart en snäll storasyster. Tro det eller ej, men även jag kan vara det. Kanske personen ifråga inser det imorrn eller på fredag. Who knows.



Läste igenom det gamla för nån dag sen och insåg att det där beslutet tagit mig över ett halvår att göra verkligt. För det är det nu.
På etiklektionen idag förstog jag ännu mer att det var rätt, mycket prat om livskvalitet. Måste sätta mig ner och gå igenom allt som måste förändras. Mycket diskussion sen, jag är mer öppen för det nu och lite av en frihetskänsla är det. Trots allt är det jag som ska leva mitt liv, ingen annan. Jag kan inte låta folk bete sig som det har varit ett tag, det är slut på allt sånt nu. Har blivit överkörd förmånga gånger och jag skäms ärligt talat när jag tänker på det. Hur jag ens har tillåtit det.

Nä. Nu blir det sängen och imorrn ska jag sätta mig ner och skriva så att fredagen blir en start.
Godnatt.


Vad som än har gjort mig elak, feg
Vad som än har hänt, är allt mitt fel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0