Upplyst

Tänk att 2007 är slut nu. Borta, borta och kommer aldrig mer igen.
Ett år som började kasst och fortsatte kasst i så gott som elva månader, december går utan tvekan upp i toppen.
Fast, det är riktigt bra egentligen, för det betyder att 2008 bara kan gå uppåt.

Nyår var helt okej, tycker det är lite (läs mycket) överskattat. Hade en otrolig lust att bara sitta hemma och ta det lugnt och titta på en bra film. Berodde mest på att jag då inte sovit på mer än ett dygn och var alldeles för sliten efter en jobbig tågresa.
Mysigast var när jag, Elin och Sofia drog iväg från efterfesten klockan tolv och gick omkring nånstans i Trollhättan och vilket håll vi än vändes oss mot så lystes himlen upp av fyrverkerier.
I väntan på en taxi så smällde Elin av den allra finaste raketen av alla, alldeles själv. Hon är så duktig så den där.



Känslan av att allt kommer att lösa sig är stor, speciellt efter drömmen inatt. Konstigt egentligen, men ändå.


Idag har jag pratat av mig en massa ångest över dom kommande månaderna med Lisa, hon är allt bra att ha. Vi kom fram till en massa saker.
Sen kom Sofia och Elin hit, vi tittade på film och åt gott.

Tre helt underbara mänsker som jag aldrig skulle klara mig utan. Trots allt behöver jag folk i mitt liv som kan det där med att förlöjliga det jag gör och säger, bästa sättet att få distans på saker. Till och med jag kan skratta åt en viss grej nu utan att vilja hänga mig själv. Framsteg.
Men jag måste erkänna att jag verkligen önskar att jag visste. Det skulle bli lättare då. Men som Lisa sa, varför ska nått vara lätt? Det är väl onödigt.


Nää om jag skulle ta och borsta tänderna, sängen lockar. Har en del sömn att ta igen.
Trots allt ska jag och Lisa stå utanför dörrn på garnstället imorrn och trycka, så vi kom in först av alla.


Chansen att mina grannar frånochmed nu kommer att trycka sig så nära väggen och så långt ifrån mig när vi träffas i trapphuset är rätt stor. Allt tack vare mina kära vänner, men det sägs ju att folk blir som dom umgås.
Efter några vecker tillsammans med min syster och kvällens utspel i denna lägenhet så är jag nästan mer korkad än förut, om det nu är möjligt.



Jag är inte dummare än du trodde att jag trodde en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0