Nej

Så värdelös jag kände mig idag var det längesen jag kände, om jag nu nånsin har känt den formen av värdelöshet förut. Det var en stund jag inte önskar mig igen, men som alla (så gott som) sa så ska jag inte ta det personligt. Glad över att jag lyckades le mig igenom hela skiten, nästan iallafall. Ja jisses, så det kan bli.
Det är då jag är så glad över att en sång kan överrösta allting och jag går omkring i den världen ett tag. Vad vore denna värld utan musik?

Annars så är jag bara riktigt trött och sliten, det tar nog mer än jag känt efter. Men den uträkning jag gjorde idag (snälla låt den vara rätt) gör det värt det. Mycket värt det.
Jag kommer ha råd med en biljett till Australien om allt skiter sig, det är positivt.


Tala med en mänska igår som påstod att jag kommer få besked om skolan redan nästa vecka, slutgiltigt. Jaså, sa jag, inte i augusti då?
Det blir lite skillnad i planerna. I helgen blir det till att ragga bostad och helt enkelt hoppas på det bästa.


Vad mycket som hänt den senaste tiden som jag inte orkat skriva ner. Sorgligt med tanke på att mitt minne inte är det bästa. Fast det kanske också är ett tecken på att det inte är så betydelsefullt, vem vet.


Nä, tacka vet jag den underbara musiken som strömmar ur högtalarna just nu och fyller mig med glädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0