Landgång

Har hänt så otroligt mycket den senaste tiden, det går runt i huvudet på mig. Börjar kanske få rätsida på vissa saker. Men det är dagar som denna som verkligen får mig att se ljust på framtiden, att jag hittat rätt. Eller kommer göra rätt.

Hade en massa att få ner i ord, men det försvann efter att jag tittat på dokumentärer nu ikväll, tårarna har knappt torkat än. Jag hatar människor. För någon dag sen insåg jag att människor kanske inte va så illa ändå, men ju mer jag lär mig av livet desto mer avstånd vill jag ta. Inte på det där deprimerande sättet, det får mig att bli mer hängiven det som sakta men säkert byggs upp. Inte så att jag hatar alla människor, men dom idotiska dumma folken som inte ser längre än till sig själv och pengar.

In a world so hollow its breaking my heart

Det värkte i mitt hjärta på två sätt, dels för att det är förjävligt hur vissa beter sig och dels för dessa otroliga eldsjälar som kämpar så hårt.

Sen har mina veckor som jobbande i Hemvården öppnat upp mina ögon. Påminn mig om att aldrig bli gammal.



Imorgon är jag ledig och ska sova hela dagen, det ska bli så skönt. Har inte fått sova på en vecka nu, däckade av i veckan och har inte återhämtat mig riktigt från det än.
Var ute med Elin och Sofia i lördags och jag var inte på humör alls i början, allt jag ville var att ligga i min säng under mitt varma täcke och sova. Förhoppningsvis var jag inte så illa som jag kände mig, har inte velat fråga stackarna. Kvällen blev bättre ju senare timmen blev.
Fick mig ett gott skratt också, som den trevliga mänska jag är.
"Vill du veta en sak?"
"Vad?"
"Jag vill inte låta dig gå."
Satt på bussen påväg hem och irriterades över nåns överflödiga parfymsprutande tills jag förstog att det var mina egna kläder som invaderats av look-a-likens parfym.

Vad som stör mig allra mest är det faktum att jag tycker om en låt som jag inte vill tycka om. Usch. Går det att ändra det på nått lätt sätt?

Lördagens bravader gjorde min arbetskväll igår inte till den roligast i världen. Fast, jag fick ju skicka iväg roliga sms, det är alltid ett plus.
Men det är väldigt jobbigt att befinna sig i närheten av toaletter när jag verkligen, verkligen (!) behöver få stänga in mig en timme eller två.
Lite efterkänningar idag med, men jag kan stolt hälsa poopern att jag klara av att springa upp och ner för trapperna utan några större missöden. (Lite äckligt att få sms i ett ekande trapphus, höhö.)


Nej, nu är det bäst att jag förflyttar mig själv till den plats som jag kommer spendera dom närmsta tolv timmarna. (Minst.)
Tro det eller ej, jag ska faktiskt sova tills jag vaknar.

Godnatt världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0