Mördande

Om provet gick bra? Så bra det möjligen kan gå när det inte går att fokusera blicken och det snurrar i huvudet. Tillochmed så bra att jag satt "vars" som en preposition, eller om det var konjunktion, för jag tänkte på det rätta vars. Vars-är-du-varset, när det troligen var frågan om ett pronomen. Fast vad vet jag. Vicken ordklass hör vars till? Båda två?

Huvudsaken är att jag inte spydde när jag gick på toan, däremot värmde jag mig genom att koka händerna. Ett väldigt smart sätt att tina kroppen på. Ett knep från i vintras när jag frös konstant, vad jag än gjorde. Kom på det att det nog inte var så bra att duscha minst två gånger om dan för att hålla värmen.

Hursomhaver så ägde jag nog provet. Vars.. ja jisses, jag säger då det. Har inte kunnat fokusera nått vidare sen runt klockan tolv idag. Märktes väldigt medans jag promenera hem och hade en väldigt intressant diskussion för mig själv och mittuppiallt så bli det helt blankt, vet fortfarande inte vad jag tänkte på.

Men det största beviset på att jag inte haft nån hjärna idag är väl det faktum att jag skrev pumasolisar. Jag dör lite inombords bara av att tänka på det. Herregud. Kan ju lova att jag aldrig nånsin sagt det. Hugaligen.
Och det.. höhö. Ibland, men bara ibland, går det ju att önska att jag ska tänka först och agera sen. Imorrn när jag inser, då jäklarns.


Har legat under min pläd och skrattat åt mig själv hela kvällen. Snappade upp årets roligaste mening förra veckan nångång så jag har roat mig själv genom att säga den högt ett antal gånger.

Lurade även brallerna av pruttungen, visa hon hur riktiga lurigheter går till. För det är ju så, hon kan aldrig bli nått annat än lillasyster på allt.
Satt och hade lite hemlängtan innan jag var rolig när jag satt och lyssna på låtar hon bruka spela på pianot. Det är nog det jag saknar mest hemifrån tro jag.



Nu ska jag ta en dusch så jag tinar upp och förhoppningsvis överlever natten utan att frysa ihjäl, lite skeptisk är jag.


Jomääään tjääänare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0