Sanningshalten

Sitter och tittar på An Inconvenient Truth och jag förstår inte vad det bra är med den. Det handlar ju bara om vilken underbar mänska Al Gore är. Budskapet är ju: Om ni valt mig till President så skulle världen se helt annorlunda ut idag. Skadorna och dödsantalet i orkanen Katrina hade varit mycket lägre om jag suttit vid makten. Jag är världens bästa mänska och jag skulle göra allt bra.

Nej, det här var ingen vidare film/dokumentär. För mycket: Jag, jag, jag, jag. Mina vänner. Min vän. Ingen har nånsin sett det här förut. ÅH, det här var hemlighetsstämplat men jag for dit och fick tag i det ändå. WOHO JAG ÄR SÅ BRA!

Det där han säger om att det är en liten grupp som spridit ut att forskarvärlden är oense och det är inte sant är kanske inte dagens sannaste sanning. Kan ju hända att dom som inte håller med om växthuseffekten inte får sina arbeten publicerade och blir nertystade. Hm. Men vad vet jag?



Det är väl klart att vi ska ta till vara på jorden, det måste ske en förändring. Men jag tror att det är helt fel diskussion som pågår. Och hur nån än vrider och vänder på problemet så är det pengar som står där i slutändan iallafall. Allt styrs av pengar. Allt sker pga pengar. Så länge världens ledare inte ser längre än till pengarna så kommer det inte ske någon förändring.



Borde plugga vidare nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0