Ögonlöshet

Det bor några storföttrade varelser ovanför mig. Deras fötter är större än dom själv. Jag skulle tro att dom ser ut som storfötterna i Narnia. Antagligen lika korkade också. Men det är en annan femma.



Jag vaknade av andnöd runt fem, var säkert halvdöd. Kunde inte andas och hostade mig illamående. Låg och skakade som en liten fågelunge som ramlat ur boet. Klarade inte av att ta på mig nått, frossan hade övergreppet.
Och törsten.
Efter många om och men lyckades jag ta mig upp och hämta vatten. Iskallt vatten, gott. Iskallat vatten som jag lyckades spilla ut på mig själv.. i sängen. Det var inget botemedel mot frossa kan jag lova.
Satt upp kuddarna mot väggen och vips så gick det att andas igen. Det är därför jag alltid tyckt om sjukhussängar, det är skönt att sova sittandes.

Somnade om och nu sitter jag här. Funderar över livet. Varför ska människor vara så komplicerade? All denna drama. Jag är så less att jag skulle kunna spy ut allt slem som fått för sig att bosätta sig i min hals.
Jag är inte fjorton längre, var väl aldrig riktigt det heller. Har haft andra saker att fundera över än att söka bekräftelse. Det finns så otroligt mycket mer att göra.
Hur kan vissa folk gå omkring med synen på att dom är det viktigaste, det spelar ingen roll vem som körs över påvägen. Bara dom har det bra.
Baah.
Världen i stort. När ska det väsentliga åtgärdas? När ska folk vakna upp och inse att det finns mer än leva efter mallen.
No way José!

Nu ska jag fortsätta njuta av ljud och text som tillsammans bildar det bästa jag vet. Sen ska jag försökta ta mig in till stan och gå på ljusmanifestationen mot mäns våld mot kvinnor.
Får se hur lördagen utvecklar sig. Kanske spenderas den under täcket.


jag som skulle vara så fri
vara den som skiter i
Nu igen, aldrig vara den som gav
jag som skulle stänga av
Där igen, skulle aldrig vända mig
skulle aldrig hända mig
Så kom, kom igen
Det är redan rent försent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0