Grått

Dagen har gått i grått precis som jag. Hade väl helst legat under täcket hela dagen, vilket jag nästan gjorde. Det var som om hela världen bestämt sig för att avlasta sig på mina axlar. Det är en tung börda att bära.
Slapp gå till skolan och skriva upp mig på listan. Tack!

Dom verkar ledsna..
som träd i november.

Jag föll över kanten igår. Eller snarare, jag ramlade över asken och flög utför stupet. (Ungefär som när jag höll på att snubbla över räcket då jag hämtade dammsugare en lördagsnatt, alla mina sinnen var inte som dom ska just då.)

Stängde ner världen idag. Vet inte riktigt vad jag gjort, flutit omkring i min egen värld. Hur mycket ryms i ett huvud innan det tar stopp, eller sprängs?
Al Gore var med en stund i min dröm inatt. Han pratade svengelska och vi diskuterade miljö. Den andra delen av min dröm. Första delen utspelades i Junsele under andra världskriget. Och nej, jag ville verkligen, verkligen, inte vakna upp. Men det berodde på helt andra saker..

Såg på Den långa flykten. En av mina favoritfilmer från förr. Väldigt många år sen jag såg den, minns den mycket mer skrämmande än den var. Men när Bright Eyes började spelas.. vackert.

Dom kommer aldrig vila förrän dom förstört jorden


Ett framsteg iallafall att vissa fick veta och att jag sa att jag inte klarade av att gå ut. Tur att dessa dar inte inträffar alltför ofta. Och jag tror jag vet vilka som verkligen finns där.


Insåg tillslut att det inte går att sitta ensam med tankar som inte leder någonstans, så jag följde med Tina till Kåren där det var livespelning. Vilket jag inte ångrar. Musik är det bästa som finns.
Studio- och rockmusikerna var så jäkla bra! Rös i hela kroppen på en av rockmusikernas låtar. Helt sjukt vilken röst grabben hade!


Hade planerat in en nattdejt med Gripsrud och Falkheimer, men det blev inte så. Borde väl ligga i sängen sen flera timmar tillbaka, speciellt då jag inte har nån anledning till att sitta upp nu heller.

Men det är svårt att slita sig från musiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0