Olätt

Jag såg en dokumentär igårnatt, en av dom bästa någonsin (såklart), när jag inte kunde sova. Är alldeles för trött men så fort kroppen ligg i sängen så grubblas det för mycket. Även om jag skulle skära ner allt grubbleri en sisådär 90% skulle jag ändå ligga i topp.
Hur som haver så väckte dokumentären gamla känslor, önskningar och drömmar till liv.
Vad jag kräver av livet. Så, kom igen livet låt mig snubbla över det jag drömmer om.


Sol och värme i flera dagar. Helgen var väldigt fin. Satt ute på trappen med den återkomna skåningen. Sprang på affärer, mer än en gång per dag, med densamme.
Film och annat smått och gott. Spaning och kaotiska magar. Rökande gitarrer och andra konstigheter.

Idag regnade det. Men det hindrade inte en kvällstripp ner till Ica halv tio. Sen blev det åter film, en sån där riktigt amerikansk jippie(eller inte)-film. Hej-och-hå-vad-sägs-om-att-vi-gift-oss-så-jag-får-massa-pengar. Nej-men-oj-hur-slutade-det?
Nja. Inte riktigt min smak. Men så är jag inte direkt typen som drömmer om bröllop, ungar och allt annat överskattat.

Min dröm är mycket bättre. Lika trolig som att jag nånsin skulle plantera över 50 kassetter på en dag, men ändå. Lite snus på det och jag kan sova gott om nätterna.

Men nu Radin-time. Det var några dar sen.

Kommentarer
Postat av: Urban

Mina filmer är mycket bra! Djupa, innehållsrika och väääldigt vardagstroliga.

2009-04-28 @ 10:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0