Utomhusbad

Kan nån ge mig en hand och slå lite vett i mig?


Hur mycket kan en mänskokropp av min storlek rymma. Ja jisses. Slutar aldrig förundras. Däremot skulle jag behöva få bort proppen. Det är skadligt har jag hört. Fast, vad vet jag?
Tänk så mycket det egentligen borde skrivas ut, tömmas ut. Avbajsas helt enkelt. Hur kommer det sig att jag är helt oförmögen till det?

Går omkring och vet att jag måste ändra min syn, men det går inte. Jag vet att det antagligen är nått av det svåraste som finns, att totalt försöka ändra sin syn. Men då det långsamt slukar ork och... så mycket mer, då är det väl dags?

Hur svårt ska det egentligen vara att lita fullt ut. Lägga ut allt på bordet och visa hur det ligger till. Hur saker och ting är som dom är, hur saker och ting blir vad dom är.
Det är den där vetskapen, den bevisliga vetskapen, att ingen någonsin kan sätta sig in i situationen som gör det meningslöst. Varför lasta någon med vad som pågår då det inte finns någon underlättning att få.
Kanske har jag fel, men det vore egoistiskt av mig.


Kameran kom idag. Ska skicka tillbaka den. Årets klump, så typiskt. En grön kamera och så blir det så. Det är ju bara typiskt och trist.
Sitter och lyssnar på min efterlängtade Markus-skiva. Jag älskar att lyssna på skivor, det blir en helt annan känsla. Det gör mig glad.
Införskaffade BD och Ava också. Iiiih.


Är tydligen innehavare av spotify också. Ett stort tack till Herr Christoffer. Det lugnade ner nerverna lite. Har dock inte använt den, bara för att höra Mattias Alkberg BDs Politix. Underbara låt. Har suttit och småsökt lite band och artister och dött lite inombords när dom inte funnits. Hoppas att dom kom och läggas till en vacker dag. Vem vet.

Något tråkigt är det faktum att jag är alldeles för oteknisk för att lyckas få till kopplingen mellan Lastfm (min nya frälsning, älskar det.) och spotify, det känns lite tråkigt. Nåja. Hä lös sä.


Ska återgå till min musik nu. Lycka.
Nyversioner.

I'm sorry I have to say it but you look like you're sad
Your smile is gone; I've noticed it bad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0