Skönsång

Försökte kurera min grann-chock igår med lite jordgubbsdricka och någon enstaka bacardi. Det gick rätt bra för mig, skulle tro att även Urban börjat hämta sig från chocken. Det är inte alltid så lätt att begripa mänskan då den vägrar spotta ut gröten som försvårar talet.

Vi gick under sång och halkning bort till Bäckis där dålig musik men desto bättre mänskor hälsade oss välkomna. Jag har fått se kort från kvällen och det finns väl inte så mycket att säga.
Efter många om och men begav vi oss iväg mot Kälibäli, väl därinne överföll vi två infödingar. Jag försökte få dom att säga några anledningar till att någon ska flytta till Piteå. Tyvärr gick det inte att få något vettigt ur dom, kanske blev dom fascinerad över Urbans (i deras infödingsöron) exotiska dialekt. När Holmie kom och satt sig och dom insåg att även han var exotisk blev det överbelastning hos stackarna. Det var en trevlig pratstund som tog slut då rytmen hoppat över deras arma kroppar.

Kvällen spenderades till största del på dansgolvet, med ack så dålig musik. En luftning blev det, en rätt intressant där Urban försökte sälja mig till Voldemort för femhundra kronor. (Dock är jag inte helt hundra på att minnet stämmer hos Urban och namnet kan därför vara fel.) Voldemort var väldigt fascinerad av mina glasögon, tillslut rymde jag tillbaka in av rädsla för att bli rånad på dom.

Mot slutet av kvällen hade jag en väldigt intressant diskussion med Dj:n och jag insåg att jag aldrig kommer att kunna bli det. Behöva stå och spela massa kommersiell skitmusik som får örona att ramla av, även om jag förstår varför. En ordningsvakt kom och gjorde oss sällskap. Han och Dj:n pratade om en tjej som gått omkring och trakasserat folk. Jag frågade varför Ordningsvakten inte kastat ut henne, att sexuella trakasserier inte är bra. Han sa att han inte kunde det, det var inte snällt och han ville vara schyst. Jag tyckte han var knäpp.

Efter sista låten begav vi oss tillbaka mot Änkars med en riktigt rolig kväll i bagaget. Precis som det ska va.


Januarimånad -09 avslutades med tacos och film på Bäck. Will Ferrell är Will Ferrell. Och jag är jag, Sanadra Brintisson (jo, det var en mänska som stavade efternamnet så, skäms!) med rätt att dampa.

Och nu ska jag inleda februari med att se Svartnegron få en dinosaurie inhoppad i kroppen som spöar skiten ur han. Höhö. (Oj, nu hoppade han på en pinne och spetsa sig själv, sicken hjälte. Tss.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0