Pickochpack

Är magen glad, är mänskan glad. Så sant, så sant. Men, det ska jag säga att även om magen inte är glad, finns det saker som kan locka fram leenden. Dagens sannaste sanning.


Har spenderat ett antal timmar uppe på Grisberget. Finns nog inget bättre än att gå omkring och lyssna på sportradion, det är möjligt att koppla bort hjärnan. Bara lyssna och gå. Runt, runt. P4 överraskade mig väldigt ikväll med bra musik. Och Krunegårdiskan på P3 fick avrunda sista varvet.
Ett bra avslut på en mindre bra dag.

Men imorgon är en annan dag och med bra musik så känns det ju inte alltför illa. Bara magen vill vara på sin goda sida.



Fick veta för ett par dar sen att jag hade rätt då på den tiden. Mänskan ljög mig rätt upp i ansiktet. Ja jisses. Men nu vet jag på riktigt och kan släppa det avsnittet på dårskapen. Att folk orkar.
Tack och lov att jag slipper det där nu. Det är inte värt det.

Nu ska jag njuta och läsa min bok och ladda upp inför morgondagens seminarie/tentaplugg. Och för att citera en tönt; See yaaa, dont wanna be yaaaaaa. Eller nått sånt iallafall.

Hur som haver, sluta ät bananer.


Och jag ska skriva brev
Till dina närmaste och bästa
Och säga att du lurar folk
Som emellanåt är ledsna


Nu är jag fri från lögner. Även utförsäljning.


Jag sa
jag är ute på Bjuröklubb och jag tittar på stranden
Och vågorna krålar och jag vadar in i natten
Oh jag, är en vinnare runt vattnet
o ja, jag är en vinnare
vi är vinnare..
vi är redan vinnare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0