Rofullt

Solen lyser varmt och fåglarna sjunger. Så skönt att traska igenom ett sovande Piteyo, ett njutbart lugn spred sig i mig. Känner mig några kilo lättare, på många sätt.
Tyvärr blev jag inte överfallen av några igelkottar på vägen hem... Det känns lite sorgligt. Men alla kan väl inte ha den turen, speciellt inte att få se en igelkott med taggarna uppe som försöker ta sig under ett staket.


Fick alldeles nyss ett erbjudande om att sitta på gräset och sjunga, något jag betackade mig för. Dels för att en av personerna i fråga stått och urinerat på huset och dels för att jag ville bevara deras öron. Det är fjaaantigt att säga så. Ett perfekt avslut på denna kväll, eller morgon om det så vills.

Eurovision på Bäckis hos fröken Johansson. Jag höll på greken, har aldrig sett en sån vacker dans nånsin! Tyvärr så fick jag inte uppleva det igen, men som Anna så vackert la det; det är det youtube är till för.
Hade tänkt att lägga mig tidigt och sova ut länge, men det blir inte alltid som det tänks. Satt och filosoferade livet över en kopp te och tiden flyger verkligen snabbt ibland.

Och nu sitter jag här, nyss hemkommen och lyssnar på musik. The one and only.




Okeeej, klockan är... fem i fem och du har druckit te? Illa.

Ska du inte med och spela...... gitarr och sjunga sånger i gräset?

Kommentarer
Postat av: Josephine, den sjungande väckarklockan!

Jag vill, jag vill! Fixa en gitarr så kör vi Lillpippin:D

2009-05-18 @ 02:36:00
URL: http://shopoholicer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0