Rootless

Jag är ett vandrande blåmärke. Svar fås imorgon? Eller, några timmar för att vara mer exakt.

Då jag sluppit den sista tentaångesten har jag kunnat njuta fullt ut av denna helg utan dåligt samvete för att jag inte sover med böckerna. Solen har strålat ikapp med blåsten. Härligt värre.
Gårdagens spenderades ute så gott som hela dagen tillsammans med några av världens absolut bästa mänsker. Och det är dagar som gårdagen som får mig att vilja stanna kvar här för alltid. Hur ska jag klara en hel sommar utan deras närvaro? Galet.

Samma sak med denna sista majdag för iår. Utesittandet avslutades med en superplanering inför imorrn. Ja jäklar va kul vi ska ha det har jag bestämt. Jupps.

Sen blev det promenix ner till Coop där jag införskaffade kagooor och ballonger (dock fanns inga Nicole-ballonger så det fick bli Robin istället. Potäjto potato var tänket.) för avskedsfika för den ivägfarande nynorsk-skåningen. Och jag ordnade en mycket vacker rese-påse också om jag får säga det själv. Höhö. Väl tillbaka på Änkars blev det uppmötning utanför 79:an.
"Var är det?"
"Du bor där smartskalle."
"Mjaahaa."
Efter många om och men blev kagoooorna nästan uppätna, tss. En mysig stund som får mig att fundera ännu mer hur jag ska klara mig utan folket. Däm.

Även om mina tankar dom senaste dagarna har befunnit sig alldeles förlångt bort och jag inte är delaktigast i stan så skulle jag aldrig byta bort vissa moment.


Nä. Bör nog ta och förflytta mig till sängen om jag ska orka upp och duscha.


Sussa gott och vakna torrt - Bert Ljung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0