Säg det

Har fått en inbjudan till att komma och kolla in skolan och skit i juni. Vet inte om jag ska tacka ja, är inte ens säkert att jag får komma om jag gör det. Är säkert bra men samtidigt en rätt så lång resa som jag inte är särskilt lockad av.. Hur som haver just nu så.. ja. Jag är rätt osäker om hösten faktiskt. Inte valet i sig, absolut inte, men det faktum att det är tre år av mitt liv. Vet inte om jag klarar det. Men samtidigt, hur ska jag kunna göra det jag vill utan utbildningen? Dom senaste veckorna har det växt sig så starkt inom mig vad jag måste göra. Den värld jag lever i idag vill jag inte längre vara en del av.

Jag tänker på ett helt annat sätt än förut. Har inte kollat upp det jag vill, SKA, göra. För att göra skillnad måste jag vara skillnad.

Upplysning gott folk, upplysning! Sitt inte och blunda för verkligheten. Hur går det att vara så opåverkad av allt?



Vidare till oviktiga saker. Mitt finger har inte värkt på nån vecka nu efter zoo-incidenten men idag var det dags igen. Vet inte varför, kanske ha burit nått med det eller så var det dags för en påminnelse.

Nu ligger den äckliga bananflugan i tryggt förvar i dammsugarn. (Småkryp kan inte krypa ut igen, det har jag allt fått lära mig.)

Har nog aldrig hört Lisa svära så mycket som idag, roligt att höra nån annan vara på sånt humör. Jag blev så stolt över hon. Inte pågrundav svärandet men att hon va som hon va. Hon tyckte att det var konstigt att jag inte svär, inte jag däremot. Meeen, så är hon ju en schmuskunge också. Då är det ju inte lätt i denna värld.

Var påväg att frontalkrocka med en mänska jag undvikit så gott som det går. Men med annan jacka och inget hår så tror jag det gick bra ändå.

Letade åt ackord till Unchained Melody så jag hade nått att göra medans jag tala med Lisa.

Överraskades av en friskhetsrap helt plötsligt och jag önskade att jag haft antonia i närheten. Höhö. Synd bara att jag befann mig i skolans lokaler. (Skrivandes fem sidor babbel.)

Folk som är idioter kan få mig att sitta tyst länge för att jag inte vågar öppna munnen med tanke på vad jag skulle säga. Jag förstår inte hur vissa är funtade. Jisses amalia.

Den bra disney-musiken är alldeles för underskattat.



Är allmänt störd och borde ligga i sängen efter att ha sovit förlite, speciellt med tanke på att jag ska upp och tvätta 06:00 imorrn.

Äh.


titta.
dom vinkar med händerna..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0